torsdag 8 oktober 2009

Veckan går...

Huj, va snabbt de går. Ikväll kommer den förlorade sambon hem igen för helgen om än lite senare än vanligt, det skulle fraktas upp en släpvagn på hemvägen också.....så vid 22 snåret kanske snyggingen dyker in här.....
Annars har dagen gått i vanlig ording. Hämtning och lämning på dagis och jobb däri mellan. Idag var det stora dagen när nya schemat skulle bestämmas, å det gick väl ganska smärtfritt. Sen delades dom nya "raderna" ut. Jag hade TUR och fick den rad jag önskade. Den enda som fanns som jag någorlunda kan klara upp nu när man ä ensamstående för det mesta.

Imorgon är det sista jobbardagen på den här veckan. Det känns alltid som "semester" när man jobbar fredag och Robert är ledig. Inga barn som ska iväg och ingen vedpanna som ska skötas.....bara kaffedrickning och tidningsläsning i godan ro......
Nova har börjat "jobba" på sin musik karriär, så nu kan hon och Oscar bilda en grupp. Om sonen blir Robbie Williams så får väl Nova axla posten som nya Madonna. Men med tanke på föräldrarnas sångförmåga blir det nog inget av.......Klarar ju inte ens av singstar på en Lördagskväll!

Nej, nu ska jag rensa en massa trattkantareller som systeryster kom förbi med.....Hon hade varit och plockat idag. En sån där gång då man ser svamp överallt och till och med måste lämna för att man inte kan ta hem det. Tycker det låter likt "löge".....Jag har då aldrig vari med på de.....

Blir nog en smarrig svamp måltid av det hela i morgon kväll! OVER and OUT!

1 kommentar:

  1. BRAVO Nova!! Vilken liten singstar!!
    Har du mycket tråkigt imorgon får du komma på skolan å luskamma...

    SvaraRadera