lördag 17 oktober 2009

Fredag=Bakis?

Igår kände jag mig rakt bakis efter kalaset på Bygdis. Berodde nog på allt ätande, mådde halv illa hela natten....Men det var det värt! Men man kunde ju ha ätit lite mindre kanske??










Vad tror ni? Blev man bakis av maten eller drycken?? Jag drog ju faktiskt i mig flera glas av cidern.....

På fredagsförmiddan kom det en dörr och fönster bytare ifrån Lännäs. Det gick som hejsan å nu har vi dragfritt i hallen. Robert och Staffan jobbade på som bara den. Men det var jag som inte hade ett enda finger med i spelet som fick alla arbetsskador......
Först gick jag förbi i godan ro och drämde foten rätt in i en sticksåg, for rakt in i stortån....Helsicke va ont det gjorde.....Några timmar senare var det dax igen, då va jag där och snokade och rätt som det var hade jag klivit på en spik! Satiken!! Gjorde mycket ondare än sticksågen i stortån.....Tur att jag hade foppa på mig. Det blev jussom som en stötdämpning...men det värkte som tusan resten av dan....Så går det när man är en riktig SNICKARE!

Sen flöt dagen iväg å vips så var det dax att åka iväg på jobbet....Å sen gick det att lägga även denna dag till handlingarna!
Tack å god natt....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar