måndag 19 oktober 2009

Måndag

Idag är vi lediga efter jobbarhelgen. Dagen startade med en riktig sovmorgon för en gångs skull. Halv åtta vaknade vi. Vilken vinst! När barnen sen såg att det piss-snöge ute ville dom gå ut direkt...Sagt å gjort, på med overaller och sen drog dom iväg. Efter en stund kom dom in igen. Helnöjda! Hade minsann knåpat ihop två snögubbar och behövde morötter. Tyvärr fanns det ingen kaninmat i huset, så vi tillverkade provisoriska näsor av små vedbitar som målades röda. Inte snyggt direkt! Och vem kunde tro att gubbarna skulle va så här små....Då hade jag nog gjort näsorna en aning mindre.Årets första snögubbar. Snygga så det förslår...Den till vänster verkar ha drabbats av gamnacke...(internt skämt)
Vi passade också på att bärga in sista sakerna som låg ute och skräpade .Nu är det bara den tjusiga trädgårdsprydnaden SVANEN som ska in till sitt bo. Den är numera utan huvve dessutom. Sambon ströp ihjäl den när han skulle lyfta den från brunnslocket. Vilken otur?!

Drog till å sprayade lite grejsmojs idag också. Tror det blir riktigt bra, en ful blå porslins groda fick svida om till ny svart dress....Han ska få bo ute i ljungkrukan när han torkat till sig.

Dagens "ingenting innanför pannbenet pris" går till Linda Länsman.....Skulle bryna på nå pannkakor till lunch åt ungarna och var då så fiffig att jag ställde ett paket smör (nytt) uppe på fläkten, medans jag stekte på pankisarna. Enkelt å bra kan tyckas. En lång stund efter intagen pannkakslunch råkade jag titta mot spisen. ALLT smör hade förvandlas till en rinnande smet som rann utför fläkten och vidare ner på spisen. Äckligt flottsmör runt hela spisen MYSIGT. Blev nog lite för varmt där uppe med lampan tänt å allt.....Tog ett bra tag att rengöra eländet.....Händer nog inte igen!

Nu ska jag knåpa lite på mitt VÄGGORD...God natt allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar