söndag 11 oktober 2009

Ush, va tiden går...

Nu är det redan Söndag igen. Veckorna snurrar på som bara den. Så nu i kväll åker sambon till Stockholm igen och imorgon är det jobb.....Igår var det lugna gatan i det här huset. Oscar var nog borta mest hela dan, han hade till och med hunnit äta middag väst i byn, så han hade redan ätit kyckling när han kom hem till våran kyckling dukning.....

Idag har vi varit på "allmänhetens" åkning i Kempehallen. Vi dörnade iväg vid 11 tiden och en kusin hängde också med. Där var det full fart med alla möjliga åkare. En del små knärtar åkte på som bara den, var inte äldre än 2-3 år. Det var nog inte första gången dom åkte sas...Föräldrarna såg ganska säkra ut på isen dom med....Jag och Nova höll oss på utsidan av sargen medans grabbarna skrillade på för fullt på isen.
Jag är nästan bombsäker på att jag såg självaste Markus Näslund i ögonvrån när jag kom in på Kempis. Han kanske också behöver tjuvträna emellan åt? Eller så har han nån småtting i lämplig tränings ålder...Hoppas att det är en pojke... i så fall anmäler sig Nova som flickvän om si så där 15år.....
Efter ett par timmars åkande drog sällskapet vidare till Matcompaniet. Man blir ju SÅ hungrig av allt tränande. Vi beställde pizza allihopa och det var jätte gott!
Ser inte så aptitligt ut...eller hur? Men skenet bedrar, bearné på pizzan ä mums! Sen bar det iväg hemmåt igen och godissugen som bara den blev man efter den flottiga måltiden å inte en göttbit i hela huset...hm....

Robert packade ihop sina tillhörigheter och drog iväg med Volvon till nya jaktmarker. Oscar stack till Axel och jag å Nova blev kvar hemma. Kvällen gick och nu åker barnen i säng och jag ska hitta på nått skoj!

Thank you and god bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar