tisdag 27 oktober 2009

Trädgårdsmöte hos mig....

Igår träffades trädgårdsgänget här hos mig. Men jag höll på att missa alltihop! Jag visste att jag skulle ha mötet denna månad, men hade däremot totalt fattat fel på dagen, hade fått för mig att det var nästa måndag......Tur att jag har en svärmor som ä på hugget, hon frågade nämligen om hon skulle ha barnen och då insåg jag att det var denna måndag!
Konsum är räddaren i nöden. Gick över dit på lunchen och köpte lite ätbart till kvällen. Sen när vi kom hem vid halv fem hittade jag på en ny sorts paj och slängde in den i ugnen, och medan den gräddades sög damsugarn upp diverse dynga och slipdamm ifrån hallbygget. Svabbade och tände lite ljus KLART....
Eftersom det numera är kolmört ute gick det inte att trava runt nå i trädgårn. (Det är nattsvart även på bron eftersom strömmen är bortkopplad i hallen....)Så vi parkerade inomhus redan från start och tittade i böcker och pratade om ditt å datt. Jag visade bilder ifrån trädgårn, som togs i sommar. Som vanligt är det alla möjliga ämnen som ska avhandlas. Blommor, influensasprutan, religion, spökletning, P4 mm. Inget diskussionsämne går fritt när det gäller trädgårdsträffar. Alltid lika trevligt!Tillslut kom det hem två trötta barn som ville gå och sova. "Tanterna" åkte hem och jag stoppade barnen i säng och sen var det inte mycket kvar av dagen......så det var bara att krypa iväg till sängen själv också, och ligga å fundera vad man ska pyssla med på nästa trädgårdsträff....

1 kommentar:

  1. AAA, Hur går det med erat "husspöke"...??? För SÅ himla fel kan ja väl aldri ha sett??

    SvaraRadera