lördag 3 oktober 2009

Då var det dax för sista rycket på helgsjobbet....Nu är det andra jobbar söndagen i rad jag tar semester. Måste för att Robert åker redan halv fem och jag tror inte barnen klarar sig själva till kl 22.....Men det går hårt åt semesterdagarna, tur att jag har en uppsjö av dom.....Nu är det ju dessutom inte så länge kvar innan nya schemat ska börja gälla och då får man se hur tiderna blir då.


Apropå den här omorganisation 75-100, så verkar "pappersvännara" på kommun gjort ett utskick till alla som har hemtjänst med information om att dom i framtiden kanske kommer att få nya obekanta vårdare, ifrån helt andra ställen...... en del vårdtagare som jag träffade här om dagen var INTE nöjda!!! Fick höra en hel del svordomar....Gamlingarna kan inte förstå vad det ska va för mening med att skicka våran "Skörpepersonal" till Anundjö och "Anundjöjäntern" hit...Och vad kan vi i pernonalen säja, förutom att hålla med.... Besparings ivern blir på bekostnad av våra gamla och sjuka. Ny och okänd personal och ingen kontinuitet!! FATTAR INGENTING! Vårdyrket är ett sjunkande skepp, vem ska vi locka till detta, onöjd personal och onöjda vårdtagare........Tack Kommunen...


Nej, nu ska jag berätta nått mycket roligare!! Vilken läsarstorm jag har fått på bloggen. TREVLIGT.....Här om dagen hade jag en topp notering på 192 läsare.....Fortsätt i den stilen vettja! Vore kul om det stod över 200 nån dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar