onsdag 28 oktober 2009

Så var det dax igen!

Nu har det hänt igen.....Magsjukan har kommit till oss! Jag tyckte Nova var lite mysko redan igår och verkade slö . Sen i morse låg hon som en döing på golvet ända till halv tio på förmiddan. Då kom hon ner och var alldeles likblek i ansiktet, hon börja klaga över ont i magen och sen kom spyan direkt på golvet! Efter det blev det inga fler "pizzor" men hon har legat mest hela dan och inte har hon ätit nått. Så nu är det bara att invänta att resten av familjen ska drabbas av denna bantningskur. Känner redan ett lätt illamående.....psyko!

Dagen har fördrivits med att spackla och slipa medans Nova legat och degat. Oscar har huserat hos kusinerna. Sen fick jag äntligen mitt egenhändigt gjorda väggord klart. Här är resultatet:Schysst va??? Orden har jag "tjyvat" av en gamling. Den här texten fanns på en tavla som suttit i en föreningslokal. Det är lustigt formulerat. Jag skrev av exakt som det stod på tavlan.....Värst är att det kan stå en dyrt nu sen väggordet är på plats. Det händer ju faktiskt att det slinker ner en och annan starkdryck i vardagsrummet......ha, ha..

Kvällens höjdpunkt blev när lillsyrran tittade in. Hon ville ha hjälp med en maskerad utstyrsel. Det är det bästa jag vet, så det hjälpte man gärna till med..... Jag sprang upp på vinden och hittade lite utav varje som gick att använda. Efter påklädningen gjorde vi en "makeup" där den hemliga ingridiensen va potatismjöl. Hon blev supersnygg....Tuperat hår med fjäder och blomma, pynt som fanns kvar ifrån Western festen.....Blonda lösslingor hittade jag i en annan gömma. Passade perfekt till denna "döing"....Titta noga på halsen, hon har visst blivit strypt....När "Vålnaden" var färdig brännde hon iväg på cykeln, undra om nån såg henne?

Nu äre dax att hoppa i säng....och hinkar, papper å handdukar ä på plats om någon får för sig att kräkas mitt i natten....Hoppas inte!! Jag har nämligen tänkt åka till Stora Staden imorgon och då vill jag ha friska barn med mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar