söndag 4 oktober 2009

Byvattnet by night..

Jag hade bestämt att inte fara på dansen i Byvattnet, men det gick alltså inte att hålla sig därifrån.... Under kvällen när jag var på jobbet ringde det två danssugna killar som ville tinga på skjuts till danspalatset efter 22, när mitt skift va bortgjort. Kunde inte säja nej till dessa två sötnosar......

Sagt och gjort, hämtade grabbarna och sen bar det iväg upp över. Blev ett depå stopp i Lännäs hos Knut A. Sen när vi fortsatte våran färd hade passagerarna utökats med ett stycke syrra som också ville hänga på.

Kom upp vid 23 snåret och fick höra att flera personer redan hade lämnat festligheterna...INTE BRA!! Ni måste härda ut längre....Det blir så tomt på dansgolvet annars....

Träffade en massa olika party människor, såg att det kryllade av "Törnerfäldt folk" där i år också, trevligt! Efter att ha lämnat av "stordansarna" Näsström och Jacobsson(som snabbt blev inbjuden i en husbuss) styrde syrran och jag kosan hemmåt igen. Hade inte hunnit långt förrän vi såg tre SNYGGA tjejer traskande efter vägen....Det är inte varje dag man ser det i Byvattnet. Jag stannade och frågade om dom ville åka med. Det var ju inte bästa vädret för en promenad....Regn och storm samtidigt. Tre brudar och en kylbag hoppade in och vi styrde kosan till "som den äldre generationen" skulle ha sagt...Tilln Henning Nordins.....

Äntligen fick jag då tillfälle att gå "husesyn" där, har bara hört på ryktes vägar att det är så fint där......Det var det också! Fin planlösning och hemtrevligt....Tror det va här alla Törnerfäldtare skulle husera. (vad heter det där företaget nu egentligen?)

Jag fick träffa en "läckerbit" på dansen som va där förra året också. Vi påminnde varandra om att vi sågs när det var "kolbullefest" nere på station i våras.....(Han drog ner medelåldern rejält bland kolbulle ätarna kan man säja) Han har en farmor som huserar på Service....hon vi köpte ett hus av en gång i tiden....

Kameran va med under hela Byvattnets utflykten, men kom inte ihåg att fota nånting....Typiskt! Va man för nykter måntro??. Vi lämnade Hennings och drog iväg hemmåt och kvart över tolv hoppade Länsman i säng....... Vad hände med killarna som jag skjutsat då?? Jo, dom stannade kvar på dansen....och jag tror dom hamnade däri Hennings dom också tillslut!

Vad blir summan av detta svammel nu då? Jo, vi bestämmer redan nu att: Alla far till BYVATTNET nästa år, så det blir pinfullt med folk.......Vi måste passa på när det händer nått i den här byn. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar