söndag 25 oktober 2009

Slut på samvaron...

Fågeln, va helgen går fort. Åtminstånde när man ä ledig....På lördan fortsatte vi i hallen, det är den ständiga följetongen för oss just nu och kommer säkerligen att vara ett tag till. Vi hade tänkt att det ska va klart till Jul. Det låter så länge dit, men se det är det inte. Det smäller bara till så ska vi fram med tomtar, girlanger, stakar och allt annat krims krams.....Å kul blir det! I alla fall var det full fart i hallen. Ett tag såg jag att det till och med fanns två elektriker på plats....Kan det har varit nån särskilt svår installation jag beställt på? Ett tag tänkte jag ha inbyggda spottar i trappan men jag vet inte vad som hände med den geniala idén?

Sen blev det paus i hallen för det manliga könet. Det skulle visst tränas en del hockey också. Dom styrde kosan mot staden och Swedbank. Jag och Nova var hemma och spacklade klart en vägg...Efter det fixade vi middagen. Kyklingfilé och potatishalvor i ugn och till det en kantarellsås....ROMANTIKEN flödar i huset..?? Ett mumsigt vitt vin slank ner till det hela och dessutom fanns det 4st choklad fromage kvar ifrån fredagens frosseri. Den var lika god dagen efter.

Ett måste denna Lördagkväll var att bänka sig framför tvn vid åtta snåret. Dansbandskampen har börjat! Och dessutom på en kanal som finns i harn huse.....Ja, vad ska man säja om spektaklet då? Jo, programmet är faktiskt ganska kul att se och höra på. Det är ju lite småroligt när det emellanåt är så dåligt/bra att man skäms för helt okända personer..... Dom där "Fon fåntrattarna" Dom va kung! Märklig dialekt kanske....men vad gjorde det? Åkte ut gjorde dom också, plus mina andra favoriter. Han som köpte sina kläder på damavdelning. Tror faktiskt att han hade samma byxor som jag. Köpt på H&M.....

Kampen tog slut och barnen drog till kojs och vi med så småning om....Lördagen tog slut!! (nu äre så här konstigt igen...skriver inte på rätt dag verkar det som)

God natt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar