onsdag 14 oktober 2009

Onsdag...

Ledig idag och dessutom "sovmorgon" till 20 över 6.....Perfekt! Igår vaknade Nova redan klockan fem och det är lite för tidigt även i min smak. Men efter ett par koppar kaffe och en "spännande" dagstidning ä man på banan igen. Strålande sol och friskt ute, hösten är härlig, då får man dessutom större anledning att tända ljus..Vid nio snåret kom det två kusiner cyklande och sen va leken i full gång. Bilreparatörer, tågrälsarbetare, båtkörare mm. Fantasin är det inge fel på. Kanske är det småttingarna som kan komma på bästa affärsidén? Syrrans förslag om att tänka ut nått med dom överfulla sopkärlen var inte det lättaste....

Om dom inte behöver en kontrollant som åker omkring och kollar upp sopstationerna? Ungefär som en förbil till rätta tömningsbilen. Den tjänsten kan jag ta......Åka bil och lyssna på Rixfm hela dagarna, det ä ju perfekt! Jag kan till och med tänka mig att gå ut ur bilen och plocka upp lite skräp, om det blivit så fullt att det rinner över....Om någon Kommun "gubbe" läser det här kan han ju tänka på saken och höra av sig till mig vid intresse. Lönen då????????????? Ja, 25-30 000/månad torde det väl va värt.....går nog hem tidigt på fredagarna oxå, bara så ni vet! (varför ringer det ingen nu då?)

Muffins bakning med Nova var eftermiddagens "stora" projekt. Vet ni hur mycket muffinsrecept det finns på nätet egentligen? Det tog dubbelt så lång tid att välja recept som att baka eländet! Valde chokladmuffins med kola topping........

Dom här fulingarna blir väldigt svårätna kan jag säja! Först sitter dom fast i formen och sen är dom bara som ett kladd innuti......LESS.NU

På kvällen kom svärmor över och vi planerade lite inför morgondagens "firmafest". Vi är med i denna omgångs fest kommité. Blir nog mumsigt värre.....Vi ska vara på Bygdegården och äta och umgås.....Nej, nu måste http://www.styleroom.se/ få sig ett sista kvällsbesök, tack för mig!


PS: Verkar som jag går mot ett nytt besöksrekord idag igen. Tjo ho, va gla ja blir!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar