lördag 24 oktober 2009

Fredag=Tacos

Härligt! Igår fredag var jag ledig, händer 1 gång på fyra veckor. Trevligt nu när Robert är Stockholmare på veckorna....Dagen började tidigt. Kvart över sex hoppade jag och Nova upp och efter en stund var resten av familjen också på gång. På förmiddan åkte vi över på Bredbyn för att inhandla ytterligare grejs till hallen. Blev tre tusen kr fattigare innan vi kom oss därifrån....Den eviga stenfots sagan fortsatte också så klart! Ingen lösning än. Snacka om att det går TRÖGT att komma nån vart. Första gången jag var dit och klaga var i Maj.....

Sen var det hallprojektet som fortsatte resten av dan. Robert isolerar och jag håller på att spackla. Det är ju riktigt kul?......Vi slavade på och vips började klockan närma sig sex och då for Sambon iväg på Sportklubbens planeringsmöte. Jag och barnen var hemma och åt tacos med Syrran. Oscar hade storgjort och snott ihop en choklad pannacotta alá lågkalori. Smör, grädde, äggulor, socker och massor med choklad var en del av innehållet. Men då blev det mumsigt också!!
Här är ätningen i full gång. Man KAN aldrig föräta sig på tacos.....lika gott varje gång!

Vi satt och roade oss helt utan TV och utan idol... det gick riktigt bra. Rimstuga, affärsideér, grimaser...mm. samtalsämnena är det inge fel på. Till och med Bröderna Landby avhandlades...Åh, va jag skulle vilja se den dokumentären igen. Det är massor av år sen man såg den sist...Skulle va kul å färska på minnet av dessa två bröder igen....Vi hittade ingen film på SVT play heller.
Tänk att få se dessa herrar in action....En av dom var en riktig hejare på dikter...Killa mej på Killimanjaro! Dom här två damerna ser fögan luriga ut. Det är väl den skojiga pruttkudden som varit i farten igen....
Till slut blev barnen trötta och gjorde "mört". Jag och Syrran fortsatte att surra på och vid tio snåret kom Sambon hem från mötet. Då fick vi höra ryktas om att det eventuellt är på gång en bensin station här i Skorped...HOPPAS det går att genomföra....
Efter ett tag dök chefen från faktorsvägen in med ett kärleksbrev till Robert. Bjöd honom på en gin-grogg, vi andra fick nog också en...... å en till.....å sen stupade vi i säng allihop, ja inte ilag då...utan var och en i sitt eget hus...
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar