lördag 10 oktober 2009

Lördag hela dan....

Soligt och fint väder...dessutom ledig, kan det bli bättre? Idag har jag varit ute i skogen med trädgårdsföreningen. Vi skulle samla på oss lite grejsmojs till kommande pysselkväll i November. Jag "plockade" både mossa och enris. Nu är det bara lite stenar som fattas, men det fanns inga lämpliga på stället där vi var. Efteråt satt vi oss i en slänt och drack medhavt kaffe. Mycket trevligt!

Den här snyggingen charmade alla som kom i hans väg. Här mumsar Frasse lingon för fullt, det tyckte han va smaskens......

Medan vi var och förlustade oss i skogen slavade sambon i hallen, han håller på att isolera och sätta skivor. Det börjar likna ett rum nu. Längtar tills man får börja inreda.....
Nu ska jag försöka leta reda på ett kycklingrecept som jag sett i ett Ica blad. Såg väldigt smarrigt ut, cocosmjölk och curry skulle det va i. Tror jag ska blanda i lite trattisar också, bara för att man har obegränsat av den varan för tillfället......Skulle förresten kunna satsa en rejäl slant på att ganska många Skorpedsbor har kycklingfilé som föda i helgen.....Va ju på "kupongern" på köpra i veckan....

Hare bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar