lördag 10 oktober 2009

Svampplockning!

Igår fredag roade jag mig med att jobba hela dagen. Syrran ringde och sa att det var svampplockning på gång på kvällningen. Det ville jag gjärna va me på.....Helst när hon skulle dela med sig av sitt topphemliga super ställe. Sagt och gjort, jag gick över till syrran och sen styrde vi kosan mot skogen. Ett stycke mamma hängde också med. Efter att vi gått en stund kom vi till "the place" Det fanns massor av svamp, kryllade av dom överallt. Lustigt! Det fanns så mycket att man nästan inte kunde ställa ner korgen utan att förstöra en massa....Man blir så ivrig att man bara irrar runt och vill hitta mer nån annan stans. Man plockar jussom inte klart på nått ställe..... Fast korgen fylldes på snabbt ändå...Men fy tusan va kallt de va. Efter ett tag var jag blåfrusen om både fingrar och tår....men det var det värt!! Tur att mamma hade kaffe med sig. Det värmde gott!

När vi hade fullt i korgarna styrde vi kosan hemmåt igen, och då var det tacoätning som stod på schemat. Efter intagen måltid gick jag och Oscar över till Annica igen för att göra lite slingor i huvve på na...Svängde in till svärmor med en påse trattisar också då vi liks gick förbi....
Vet ni vad KONGO-FETT är för nått?? (Åtminstånde dom äldre borde ha koll på de.....)Det är i alla fall basen i mitt hemliga bleknings recept. Det är därför Annica kommer att få särskilt snygga slingor...Här rörs superblekningen ihop....Jag hade gärna slingat och färgat resten av sällskapet också! Men ingen va nå intresserad av det....Undra VARFÖR?

Slingningen gick bra och samtidigt fick jag se ett avsnitt av idol.....Trevligt, jag som inte har nå kanaler nu för tiden. Tyvärr hann jag varken se slingresultatet eller idol utröstningen. Oscar blev trärtrött och ville gå hem. Jag får väl se idag om grannen ser nå blond ut.....Hon lovade att ha smeten på huvve en låååång stund!......
Syns igen lite senare.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar