onsdag 7 oktober 2009

Oj,oj, oj....

Oj då, jag glömde visst bort att skriva i bloggen igår.....Vad har hänt? Det måste va den här hockey-karriären som spökar, har så fullt upp att ringa till alla NHL lag för att tjecka läget......
Igår va jag på kurs i Bredbyn. Fick nån slags information om delegeringarna och hur det ska gälla framöver. En hel drös med papper skulle fyllas i och skrivas under. Vad skulle vi göra utan alla dessa papper? Igår satt det tre sjuksköterskor och skrev på att vi får ge medicin. Varje närvarande hade två papper var med sig som vi skrev under...alltså två namnteckningar, sen skrev de tre sköterskorna under på bägge pappren. det blir fyra skrifter/papper x 2.....Åtta underskrifter per person....hm...Var vi då 50 pers där så blir det 400 namnunderskrifter bara ifrån våran grupp....Härligt! Allt detta på grund av att vi ska åka runt och "poola" i olika områden. Sen kanske dessa 400 namnteckningar ska kopieras för att alla berörda ska få var sitt ex.....Hur många ä jag uppe i nu då?
Mera jobb åt "pappersvännara". Det borde väl finnas en kontrollant som åker runt och kollar upp alla papper...Det jobbet söker jag i så fall!

Sen på eftermiddan hämtade jag barnen på Bakfickan och efter intagen makarontallrik var det dax att åka på hockey i Bjästa. Det gick bra, dom tränar för fullt och gör olika övningar. Synd att man inte äger ett par skrillor, då har man kunnat prova sin färdighet i denna sport.....Annica var snäll och hade Nova medans jag var med grabbarna. Nova vill gärna va på isen men det går inte å då blir hon bara sur och bråkig, så hon hade det mycke bättre hemma hos syrran.....
Annica var inte bara barnsytare, hon utfodrade sin systerdotter också. Med en hel skål med "SHEESEBALLS" Mumsigt att äta....men mindre läckert när det ska ut i form av avgaser.....Har aldrig hört så rejäla fisar av en sån liten tös nån gång.....Undra om barnvakten åt några själv? Och om det pruttades nått?

Nu måste jag anropa Thailand och Kåksta-Krister! Ser du oss där borta på andra sidan jorden? Det verkar som att du är här och spejar på bloggen ibland.....(har sett vissa ledtrådar)Kan du ge ifrån dig nått livstecken? Är det bra i Thailand? Vi saknar en Puff på byn....Nu får du komma hem snart!

Nu har även denna dag nått sitt slut, barnen är i säng och snart ligger jag också där..... God natt!







1 kommentar:

  1. Ha ha haaaa, men Sheesballs är ju mumsigt!! Å du förxten snart får du bli en EGEN pappersvändare! Om storasyrran får bestämma. (å de brukar hon ju få)

    SvaraRadera