lördag 29 augusti 2009

Tvi vale!

Vad jag vet har det aldrig hänt att jag varit bakfull nån gång. Men i morse fick man prova på.....Mådde som en räv och kunde inte ens äta frukost....Har ALDRIG hänt! Huvva, dom som har det så varje gång borde aldrig dricka mer....Dessutom var det orättvist, måste ha varit nån bacill inne i vagnen där ja huserade. Kan väl inte bli så sjuk av tre öl och lite vin?? Måste ha varit en förgiftning av nått slag. Undra hur resten av sällskapet mår? Blev inte mycket till sömn heller. Kom hem kvart över tre och kvart över sex var ungarna vaken, och sen började hall arbetarna klockan sju.

I alla fall försvann illamåendet lika snabbt som det kom. Strax efter nio var allt tillbaka till det normala......Nu ska jag sluta klaga...
Igår gick vi alltså över till syrran sen barnen hade somnat för att kolla in nyförvärvet. En hel schysst Cabby med förtält.
Annica vär helnöjd med vagnen och här sitter hon och skryter om alla finesser som finns....

Robert gick hem till barnen igen medans jag stannade kvar. Satt där och ugglade ett bra tag och sen på natten blev vi bjudna till Lännäs på kaffe och hembakad blåbärskaka.....Mycket gott. Vi hann även ut på "kristiania" efter diverse skogsbilsvägar. Såg till och med en "punsch-veranda" mitt i skogen. Natten avslutades med rimtävling och jag vann!! Eller? ha, ha...Nivån på rimmandet var förstås väldigt seriöst.....
Urban och jag var inte riktigt överens om vilka regler som skulle gälla i rim tävlingen....Mina förslag var bäst!I Lännäs finns den här fina toaletten ute på en gräsmatta. Vi gick in och hälsade på hos ägaren....I morse kändes det som man skulle behövt en såndäringa för att spy i....

Idag fick Oscar följa kusinerna bort till tomten. Det skulle målas en del. Killarna skulle också måla sa dom....På stenar. Dom gillar att vara ilag våra grabbar, dom har så kul.....

Nu ska jag fixa lite lax och kall räksås till Svärfar och Sambon. Måste smöra lite så här i arbetstider....Blir nästan lite sugen på vitt vin till maten....
Hej så länge.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar