måndag 24 augusti 2009

Herr Kantarell

Dagen började kvart över sex med att Nova skrek att det var morgon.....Trevligt så här på en ledig dag? Sen när vi kvicknat till efter lite kaffedrickning stack vi över på Bredbyn, Edvarssons skulle få sig ett besök igen. Lämnade tillbaka golvprover och tog dubbelt så många med mig hem igen. Sa inte ett ord om Stenfots ASET! Men när jag skulle gå ut sa dom att dom "jobbade" på det fortfarande.....och nu är det ändå försent att måla om, så det kvittar väl om det tar tre månader till.....

Sen har dagen gått i rasande fart och på kvällen hade vi bestämt att fara och plocka svamp. Lisa var snäll och var barnvakt medans "gamlingarna" stack iväg...Hemligt ställe såklart och skörden blev god. Jag har aldrig haft så mycket kantareller i min korg nån gång.....
Dom här plockarna var så ivriga att dom inte ens hade tid att titta in i kameran....Mamma vann tävligen, hon hade mest i sin korg.....Men även mest "böss"... Ett par spindlar tog hon också med sig hem.
Tro vem som släppt iväg den här högen med skit...??? Vi tror att det var en Björn men är inte säker. I alla fall är det skoj att plocka svamp, man blir alldeles till sig när man hittar ett fint kantarell ställe. Då glömmer man björnen för en stund!

Här är en del av "fångsten". Nu är svamparna förvällda och ligger i frysen och väntar på att få bli uppätna....

Imorgon äre jobb igen så nu sticker jag till sängs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar