torsdag 13 augusti 2009

Grattis Axel!

Jobbat i vanlig ordning till klockan fyra, sen hämtade jag barnen och efter en simpel måltid bestående av pulver mos och hotdogs gick vi över till kusin Axel. Där var det sex års kalas. Fanns mycket gott i fika väg, smörgåstårta, prinsesstårta, negerbollar och en aldeles superb vinbärsmarängpaj.....Den måste jag också prova på!GRATTIS AXEL PÅ SEX ÅRS DAGEN.....Här är Axel och Oscar samlade på ett annat kalas....Janne och Karins 50-års fest.

För första gången på länge ville Oscar följa med hem när vi skulle gå. Jag råkade nämna orden PACKA husvagnen och då blev han på hugget och skulle hjälpa till. Så vi gick alla hem i samlad trupp, på vägen mötte vi två kusiner till som var sugna på tårta.....

Nu har barnen somnat och jag ska också hoppa i säng, imorgon är sista jobbar dagen för den här veckan. Direkt efter jobbet sticker vi till Alnön.......Synd bara att vi fick en trevlig inbjudan till Kräftskiva i morgon kväll som vi tyvärr missar.....Men det kanske kommer fler kräft-tåg i höst. Det hör "jussom" hösten till att slafsa i sig lite kräftor, plus en liter OP Andersson för att skölja ner dom........

Tack å hej, (tar väl med mig datorn, det borde finnas internet på denna moderna Camping.....)

1 kommentar:

  1. Ha så trevligt på er lilla mini semester! Vi får hoppas på fint väder!
    Receptet på pajen kommer nån dag!

    SvaraRadera