söndag 9 augusti 2009

Måndag 10 augusti

Nu när resten av befolkningen börjar gruva sig för jobbarveckan har jag min ledighet. Ledig måndag och tisdag...Igår var det en riktig bad vänlig dag. Hett som tusan. Resten av familjen badade i Vika medans jag slavade på "service" Men dagens väder ser inte heller så dumt ut, vört de bli till å ta på sig bikinin....
Nu har vi nya affärs ideér på gång igen. "E" hade med sig en hel kasse full med thai-kläder på jobbet igår. Importera billigt och sälja dyrt....Bra va?? Finns bara ett problem, fetman! Ingen av oss på jobbet kunde kränga på sig något av klädesplaggen, jag såg ett par supersnygga jeansshorts och en kjol, shortserna kunde jag åla på mig men dom var inte långa.....Kan nästan kalla dom trosor med tanke på benlängden.....Skulle man ha på sig dom i tjänsten blev det avsked direkt!! Så den här idén blir nog inte heller nått av...om inte E kan vaska fram nå kläder för feta människor...Här är några av kläderna E hade med sig. Måste nog börja banta.....

Vad ska denna dag bjuda på då? Nova var vaken tjugo över sex, så det blev ingen sovmorgon i alla fall....Jag och mamma ska försöka dra ut till skogs och leta kantareller nån dag. Har hört på ryktesväg att dom finns nu....och vinbärs buskarna måste skördas, det går att göra svalkande drinkar av rödvinbärsdricka också! Nästan lika gott som rabarberdrinken.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar