lördag 1 augusti 2009

Nedräkningen har börjat!

Nu äre nedräkning mot jobbet! Det är bara idag och imorgon kvar på denna sex veckors långa ledighet. Jag måste nog gå in på jobbet och uppdatera mig lite innan måndag.....Annars har dagen förflutit med diverse pyssel. Har hållit på och sprayat lite saker med svart färg. Det är jätte kul! Åk iväg och köp en burk och prova....Den här gången blev det en ljuslykta, två krukor och en ljusstake som fick byta färg! Visar resultatet senare....

På eftermiddan for vi upp till Byvattnet och hälsade på, det blev kaffe och allt möjligt mums, fick höra att det kan va bra "fartigt" där uppe på en fredag kväll också....? Och sen när vi åkte hem ringde Katrin och bjöd på mat senare på kvällen.

Grannen, (syrran, inte Joel) ringde i ett helt annat ärende. Hon ville bekomma lite marscara inför utflykten till Näsåker och Urkult....Det var lätt fixat, gick över med en helschysst pjäs som förlänger fransarna flera gånger om. Min mor fanns också på plats. Fick mig ett vinglas och precis innan jag skulle gå hem dök det in en riktigt snygging, en kille i kavaj, slips och hatt!! Han får passa sig i Näsåker så inte brudarna blir alldeles galna!


Maten längre bort i byn smakade mycket bra, och sen satt vi och surrade ute på altanen tills barnen blev bråkiga, då var det bara att trava iväg hem och "kasta" dom i säng och nu infinner sig lugnet på Skorpedsvägen 35......

1 kommentar:

  1. TRevligt att ni ville komma, synd bara att barnen ska bli så trötta jämt... men snart sitter vi väl och oroar oss för vart på byn de är å busar!!

    SvaraRadera