onsdag 5 augusti 2009

Tårtätningen gick bra...

Gårdagen kalas var trevligt, först att komma hit var min Mamma, Lisa och Ethel. Då passade jag på att intervjua Ethel om hur det var i Östersund och Storsjöyran. Där hade det varit mycket bra. Hon och typ 27 000 till hade sett på Lady Gagas häftiga uppträdande.....Nått annat "häftigt" som hade hänt där var att när dom klev upp en morgon hade nån otrevlig typ sprayat med svart färg på husvagnen. En stor PENIS hade dom målat plus att det stod diverse bokstäver också......Tur att det inte hände på min sambos vagn, då har han väl fått en stroke.....I alla fall gick snoppen att tvätta bort med lite starka kemikalier...... Lisa lär Nova att spela piano.... Nova och Oscar provar tårtorna. Farmor tittar på. Oscar gav INTE nått högt betyg på chesecaken.....och inte på jordgubbs-stubben heller för den delen. Tur att det finns chans på nya tårtor idag på andra sidan vägen....
Oscar fångade "jubilaren" på en närbild.....Usch, va gamm man ha blive!! 36år....

Lars och Harriet kom förbi en sväng, dom hade dottern på fotbollsträning. Kvällen flöt på och lite senare kom Danke, Marina och Tommy på besök, men då var inte kameran i farten....
(Men här har jag fångat Marina och Danke på en annan bild. Nyårsafton 08- Det var en trevlig tillställning...)

Det går hårt till på mina födelsedagskalas. Titta, här har en besökare däckat i soffan. Ethel var slutkörd efter Storsjöyran, plantsättning och blåbärsplockning......

Efter en stund var det nästas tur att smälla av i soffan. Oscar somnade som en stock efter att mamma och döttrarna åkt hem....Tar på att börja på Bakfickan igen efter all sommarledighet....

Nej, nu ska jag göra kallrörd blåbärs dricka. Fick nämligen blåbär av mina "små" systrar...Tackar! Saft och dricka är det bästa som finns.

GRATTIS TOMMY NÄSSTRÖM som fyller år idag....Vi kommer och fikar ikväll! (de ä mycke tårtätning nu)



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar