söndag 23 augusti 2009

Hej hopp!

Hej hopp, va det går undan i hallen. Robert och Rickard slet ut både matta, sågspån och gamla golvplankor igår. Så nu har vi provisoriska plankgångar för att ta oss ut och till toan....Själv storgjorde jag och gick ut motionerade en sväng, måste röra på fläsket! Efter duschen ringde det från Service, där var det kris och dom frågade om jag kunde börja tidigare och det gick ju bra.....Hann dricka lite kaffe med Rickard och Katrin innan jag pös iväg.....Nu är det bara kvällens skift kvar sen ä man ledig en dag.....


Forsätter med min följetong Hört i Hemtjänsten....Alla som läser min blogg tål väl lite snusk så här på Söndags förmiddan....Här kommer det:


"Ha man bara nog grovt emella bena, då JÄVLAR få man knölle!" Sant eller ej?...Fråga inte mej....men nog låter det som om det kan stämma? Man får höra mycket skoj inom vården....

Resten av familjen for till Docksta för att hjälpa till och måla. Så jag blev ensammen kvar här hemma, ska nog gå ut och trimma lite och kanske dra nån gammspik ur nå bräer.....Eller så går jag till Syrran och drick kaffe istället, Ole, dole, doff va ska ja välja??

God bye from Lantislygdman

1 kommentar: