söndag 2 augusti 2009

Söndag...

Huvva ligen....Nu är det sista dagen! Började med ett par koppar kaffe och en ritning över hallen. Ritar in hur det blir med olika garderobslösningar och nu tror jag att det är bestämt hur det ska bli.....Sen gav jag mig på "sprutningen" en gång till, färgen tog slut så nu får det duga.

Vid elva snåret dörnade vi iväg till Docksta för att titta hur det går med byggnationerna. Jag har inte varit dit sen dom köpte tomten. Väl framme på plats ser man hur helmysigt det kommer att bli när allt är klart.
Sjöboden är redan på plats och två byggherrar höll på att sätta dit vindskivor. Vi hade matsäck med oss som vi fikade. Barnen roade sig med att fånga småfisk och kasta sten i havet. Man känner havsdoften när man sitter utanför stugan....Härligt!Oscar hittade en perfekt sten att sitta och fika på.....

Väl hemma igen klippte pappan och barnen gräset och jag passade på att cykla iväg till Servicehuset för en liten uppdatering inför imorgon.....och sen höll vi på i rabatten, hade lurat Robert till att bära lite sten....
Rabatten börjar ta form, men nu måste jag försöka fixa dit lite mera växter. Ser ni det rostiga elementet längst bort..? I dom gamla hinkarna ska jag sätta taklök....

Nu är det till att packa alla kläder till Bakfickan och sen sitta och gruva sig för att ännu en semester är till ända....Är avundsjuk på alla som drar iväg till Umeå och Noliamässan i veckan här.....Varför köpte jag inte en trisslott på Ica i Bjästa????










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar