torsdag 20 augusti 2009

Stora staden!

Stadsresan gick bra, åkte iväg på förmiddan och for till mamma och hälsade på. Vi mumsade kaffe och kladdkaka. Oscar åt nog fem bitar. Sen fick barnen stanna där, medans jag for på Bejier och fixade lite golvprover. Sen var det Rusta och Willys. Snodde till mig lite tapet prover på Rusta..

När jag var på väg ut från Willys ringde en kille från Skorped, (säker på Auktioner). Han kom ihåg att jag varit intresserad av en till "Mockefåtölj"..... Nu hade han hittat en som skulle gå på auktion kl 4. Så "hittelit" att Auktionsverket låg bara granngårs, så jag begav mig dit och fick mig en liten rundvandring där med Urban som guide. Fåtöljen var shysst, men underredet var inte likt som den jag har sen förrut. Men jag la ett bud ändå, och även på en läcker väggklocka från sjutti talet ......Får höra framöver hur det gick.

Det fanns mycke roliga fynd där, såg också två stycken rockoko? stolar i modell uruselt skick.....men jag blev sugen på dom ändå! Undra va dom gick för...

Kom tillbaka till min mor och då var det pannkaka i farten och sen blev det ytterligare en omgång kladdkaka och kaffe. Det var med ett lätt illamående vi lämnade stan och åkte hem mot Skorped... 4-5 bitar kladdis kan inte va bra att vräka i sig på samma dag.....Här är mamma upptagen med ett samtal från moster Sickan....Dom dividerar om hur mycket hallon dom egentligen plockade på Gulltoppen i helgen. Summan blev tillslut 20 liter!!!

På kvällen lyckades vi få upp Ikeahyllan....Men så klart hamnade den minst en decimeter för högt upp! Att man aldrig lär sig....Alla "grejer" på väggar ska sitta lågt!!! Tänk på de...Dessutom är den förankrad med minst 15 skruvar.


Vi sket i alltihop och gick å la oss istället.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar