onsdag 19 augusti 2009

Sex kilo...

Jag har inte gått ner sex kilo idag, men jag har plockat sex liter rödvinbär som nu är på jäsning nere i matkällarn. Mums va gott de ska bli om nån dag när det hela är klart.....Bären räckte till svärmor också, hon plockade tre liter och än finns det en hel del kvar....går nog att hitta på en hel del gött av det som är kvar också....Sen bjöd Anita på kaffe och en väldigt god Björna kaka....


Annars har vi väl inte gjort så mycke idag. Syrran kom förbi, så man fick i sig lite kakor för andra gången idag, en NEGERBOLL och kaffe förstås...Det verkar va svävande bland de anställda på Hägglunds också. Där är det hot om indragningar och ändrade arbetstider....Jobbigt!!


Sen har vi hållit på med gardiner och annat rat, och börjat städa ur husvagnen inför vinterförvaringen.....Känns lite tråkigt, men tiden räcker inte till för nån fler tur.....

När sambon kom hem försökte jag lura han att hjälpa till att sätta upp en hylla i tv-rummet, men se det gick inte.....Han var mer intresserad av beställningen jag höll på med på internet. Så vi roade oss med det i stället. Vad köpte vi då?? Det säjer jag inte...Men räkningen blev 2 000 kronor. Ibland ä man inte snål..ha, ha...Till vissa saker finns det alltid lite pengar över.

Nu ska jag se om dom motionerar nå på tvn i kväll......Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar