onsdag 26 augusti 2009

Svin influensan

Vört Svinifluensan har nått Skorped. Här om dagen skröt jag på jobbet att Nova minnsan inte varit sjuk under hela augusti. Alltså en HEL månad frisk...Det är jätte länge med hennes mått mätt. När jag hämtade henne idag sa personalen på Bakfickan att hon nog höll på att bli sjuk.....Hon är väldigt snorig och inte riktigt på humör sas.. men är hon feberfri i morgon får hon sticka iväg på "fickan" ändå...om det inte blir värre förstås. Blir galen på dessa sjukdomar!!! Hon har också fått konstiga bett på kroppen. Ett på hälen och ett på armen. Det är stora, röda, svullna "blaffor" och hon kliar sig som tusan....Är det SVININFLUENSAN som kommit måntro? Packa era väskor och ge er av för nu har helvetet kommit till byn...

Apropå byn. Ni spanade väl in eran ÖA grundligt i morse? Tänkte väl det. Då vilade ni ögonen på Degersjös snyggaste kille. Markus på hög höjd.....

Svärmor har lovat att ta hand om Nova om hon är sjuk i morgon. Vilken tur, för jag hatar att måsta ringa och säja att man inte kommer på jobbet. Man vet ju hur besvärligt det blir för sina arbetskamrater....Men jag måste ragga barnvakt även till mötet på eftermiddan. Det vill vi alla gå på, det gäller väl den här eländes omorganisationen...Så alla eventuella barnvakter som läser detta, ring mig i morgon...

Nej, nu måste styleroom.se få sig ett kvällsbesök. Tack och god natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar