torsdag 25 juni 2009

Tack för Eterniten.....

Torrt väder även idag. Jag gillar sol, så det passar utmärkt! Känns att man har semester, har redan kommit in i lunken. Alltså, alla dagar lika, man har redan tappat räkningen på veckodagarna. Dagens projekt var att fortsätta måla på lekstugan. Det vita är nästan klart nu. Sölasamt göra va det. Skrymslen och elände, dålit blev ä....fullt med vitt på det gråa. Nu måste jag fram me gråfärgen igen.



Men man lär sig en sak när man är i målar tagen. Jag ÄLSKAR mina Eternitplattor mer och mer för varje dag. Är det så fult egentligen? Byter nog aldrig ut dom, verkar dessutom vara outslitliga. Och förresten har jag läst i Vi och Villa att det är KULTUR varning på eternithusen. Alla tar ju bort plattorna. Så nån måste väl spara husen, bara för att eftervärden ska kunna se hur det såg ut....Det får väl bli vi då! Jag låtsas från och me nu att vi har ett Kulturmärkt hus. Vill ni spana in en sevärdhet? Styr stegen till Skorpedsvägen 35 och speja på äkta Eternit...



Senaste nytt från dansarn i Ärsta-Parken fick jag per tele i morse. Var väl ungefär som dans är mest.....Det är både likt och olikt styrdanserna vi är vana vid....



LIKHETERNA:


Det dricks en hel del.

I pausen går alla ut till bilarna på parkeringen.



OLIKHETERNA

På Ärstaparken drack man vatten och åt äpplen, vi brukar dricka starkt å äta jordnötter....


I bilarna drack man kaffe och åt medhavda smörgåsar, vi dricker brännvin ur flaskor svänger in på Max när vi ska hem hem.....


Sambon tycker nog att våra "traditionella bjudningsdanser" är trevligare. Beror på att han inte tror sig vara så duktig på att "svänga sig till dans", Och han ha ju inget negerblod.....Då behövs ju lite hjälp på vägen för att bli "the real danceking"

Nej, nu måste man duscha bort lite tantsvett, hej å hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar