torsdag 11 juni 2009

Döskallarna är hittade!

Bredby besöket är överstökat. Trevligt att gå till Tandläkarn när man inte behöver sätta sig i stolen själv....Nova var snäll och gapade. När jag ska borsta tänderna på hon är det stört omöjlig. Hon fick en tandborste och sen kunde vi gå och köpa glass på konsum. Tittade in på tidlösating och hittade ett svart tyg med döskallar. Både Oscar och grannen har beställt på gardiner....Köpte en försenad present också, inte lite föresnad heller, nej, flera månader......
Sen var det den ständiga stenfoten som stod på schemat. Edvarssons ville ju ha en bit av matrialet för att kolla upp det lite. Nu skulle dom höra av sig på måndag efter att dom har snackat med leverantörn.....Tråkigt att behöva göra om allt igen. Dom får då fågeln stå för färgen i alla fall. ELLER ännu bättre: hoppas man får en rejäl återbäring för sveda och verk...på typ 350 000kr.....Då har man Polarvagnen i en liten ask....

Det droppar in förslag på övernattnings bostäder för midsommar. Just nu finns det: Ett stycke 3-manna tält, en cabby och en husvagn av okänt märke.... Jag tror inte det blir tältet i alla fall. Jag fryser ju än fast det är 25 grader varm.....och en sån däringa urinvägs infektion vill jag absolut inte uppleva igen.....TextfärgJag tror att Annicas tält är mindre än detta, men säkert modernare! Jag känner igen denna modell. Det fanns nog ett sånt här i våran familj på 70-talet......

Nej, nu ska husvagnen städas ur innan försäljningen...Vi höres!!

3 kommentarer:

  1. Är det Sverre eller Joel som beställt på gardiner?

    SvaraRadera
  2. Hallå där allihopa... Jag har en ful ovana att kalla Syrran för granne, fast hon inte riktigt är det.... Annars hade Joel fått helfränt med döskalle gardiner....

    SvaraRadera
  3. Men så fräna gardiner. Kommer passa utmärkt i min lilla jolle... Thanx alltså!!

    SvaraRadera