måndag 1 juni 2009

Söndagen startade med jobb 7-12, sen när jag kom hem såg jag att sambon hissat flaggan Morsdagen till ära.....Alltså inte sin egen flagga utan flaggan ute på tomten.... Barnen hade köpt en fin zinkhink med blommor å grejer....Åre choklad fanns också med. Den ska jag smarra på själv i veckan.

Sen hade vi en nykläckt konfrimand att fira. Om det nu heter fira.....Lisa har i alla fall gått och läst i vår. Det var fyra stycken från Skorped. Vi stack i väg till södra Mosjö och där var det ett väldans kalasande. Först var det taco buffe med alla möjliga läckerheter och sen blev det kaffe och en päron-mint tårta som Lisa gjort, SUPER god. Inkokta päron ovan på en choklad-mint botten......
Vi var där ett bra tag och mumsade och umgicks... Provade även ett pass på studsmattan, det behövdes när man åt minst 3bitar av tårtan...
Intervjuade Ethel hur det var i Turkiet och det hade varit "schysst". Kolla in hennes sommar naglar som hon gjorde i Turks...Kostade bara 150kr för förlängning och lack. Nästan så att man måste åka dit bara för att fixa till sina egna naglar!!

Kvällen gick i lugnt tempo, Robert for ut och plågade sig på en spring runda och Sen var det väl bara att gå till sängs....
I morse ringde telefonen klockan sju. Då vet man innan man svarar vem det är....Kris på jobbet, så dom frågar om jag kunde jobba. Ringde bakfickan och barnen fick komma dit. Så då gick det ju bra. Jobbade till tolv å sen var det till att dörna iväg på Edvarssons igen. Fasad skivorna börjar bli en följetong. Dom ville ju ha bilder på eländet, så jag var dit med dom. Nu ville dom ha tillbaka en spillbit också för att "analysera". Dom började misstänka att vi fått fel skivor......Så nu får jag ytterligaer en tur på Bredbyn nån dag. For in på Handelsträdgårn när jag ändå var där. Fanns massor med fina växter......Såg även att det fanns Byvattnetsbor på samma affär....
Nej, nu ringer särbon, bäst att svara........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar