söndag 7 juni 2009

Nationalfirandet fortsatte!

På kvällen hade vi en liten national träff. Hade fått för oss att bara äta svenskt. Det blev förrätt med gene bröd och sen blev det grillat älgkött med karl-johan sås....å pärern från Sidensjö. Det hela avslutades med glass och varm hjortronsylt, bären har Annica plockat, troligtvis upp på Myrbohöjda..... Efter god mat och dryck knallade vi över till grannen. Jag hade aldrig varit till han nån gång. Fin lägenhet.....Där var det full fart och gänget skulle dra iväg till olympia på puben. I huset bodde även en tillfällig hyresgäst, i ettan, en herre som skulle på konfrimationsträff. Född 45 och son till Alma Billström. Han jobbade som ljussättare och hade bl a ljussatt Lill-Babs. Nu vet vi det.....Jag Ville hellre veta om han lyst upp Mikael Persbrandt nån gång, men det hade han inte...
Stig-ove hade dagen till ära tagit på sig en sverige tröja. Klokt! Tjejen kände jag inte igen först, men hon har jobbat på Servicehuset förut i alla fall.....
Jag å syrran fastnade också på bild. Lite senare drog Linkans gäng till Bredbyn och vi gick hem till oss igen. Robert slank in hos en annan granne en stund.....Det var då vi kom på den geniala idén att åka över till Puben vi med. Sagt och gjort, vi ringde Lisa och hon var snäll och ställde upp som barnvakt. Per-Emil kom och skulle rada ekipaget. En blå racer volvo 142. Då är det lätt att räkna ut vems bil vi åkte. Vi dörnade iväg och efter ett depåstopp vid unox, (Det var diverse motor underhåll som skulle ske) for vi upp på Olympia. Vi var väl där typ fem i ett. Hann med en dans med sambon och en med Fotografen från vesternfesten. Vi fick känna oss rätt gamla, för det kryllade av unga fotbollskillar där....Var man än tittade var det en Myckelgensjö spelare i farten. Nu har jag lärt mig att Myckelgensjö är bättre än Anundsjö... På fotboll alltså....Om den här snyggingen som pratar med Robert brukar spela fotboll vet jag inte. Men jag vet att han brukar dyka upp i Skorped ibland. Han har sin bror här på byn......



Nu måste jag utfärda en VARNING! Låt aldrig några kvinnor fara och hälsa på hos Olle Fjällstedt och hans tjej. Där var de ju hur SNYGGT som helst. Vilken läcker lägenhet. Jag vill också ha!!!! Helt i min smak. Varför hade jag inte kameran i farten där för? Nu vill jag göra om överallt..... Undra om Robert också vill det? I alla fall såg jag både Indianen, fotografen och Lucky luke i lägenheten. Fast nu var dom sej själva förstås.....

Efter lite surr där var det dax att dra vidare hemmåt. Racer Volvon hade fått ytterligare några passagerare, så nu var vi plötsligt 5 fullväxta som skulle trycka in sig i baksätet på denna lilla 142.....Det gick...En kille hade en matlåda med sig, blev över från grillningen. Den mumsades upp på hemvägen....Man blir ju hungrig av allt dansande....

Så här roligt är det att åka i en 142 en Lördagsnatt......


1 kommentar:

  1. Hej Linda! Har vart in på din sida o läst nån gång o blir alltid lika road, fasen så du e duktig på att skriva, ofta skrattar ja högt där sitter o tittar in i skärmen....
    Men rackarns va synd att jag "missa" er. Jag såg faktiskt den blå volvon när vi for hem men va så dödligt less hade nämnligen städat o jobbat hela kvällen på puben så ja ville bara hem t sängen....

    SvaraRadera