lördag 6 juni 2009

Sverige Hurra!!

Flaggan i topp. Robert har hissat våran flagga, och allt är frid och fröjd. Idag har vi donat lite i trädgårn, och sen var det traditionellt National firande uppe vid minigolf banan. Vi gick dit och drack kaffe och fikade mumsiga NEGER bollar. Lyssnade till duktiga E-team som underhöll med sång och musik. Det hela avslutades med en brännbollsmatch- Ungdommarna mot "gamlingarna". Men enligt mig kunde man bara se unga fräscha deltagare i "gammel" laget också. Några var samma årgång som jag..... Vet ej hur matchen slutade. Jag gick hem med Nova, men hann se att det gick ganska hett till i alla fall. En kille i "gammlaget" gjorde en ordentlig vurpa, men hämtade sig snabbt, sopade bort lite grus och ställde sig i kön igen.....Vört det är många som går lite stelt efter den här matchen??
Den utlovade drinken blev till och med hemleverad igår kväll. Men med murkelplockningen gick det väl lite si och så.... En murkla var visst plockad. Tur att det var bra svampår ifjol. Jag har både karl-johan och trattisar i mina gömmor. De är ju också svenska......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar