lördag 13 juni 2009

Sjung om studentens lyckliga dar!

Grattis! Alla som tagit studenten...Härligt! Vi har ingen i vår familj i år, men väl nästa år. Två systrar, en går ut nian och en tar studenten..Här är en student från fjolåret i alla fall....Gustav får en kram av en mörkhårig skönhet. Är det hans kusin Jannike måntro? Jag vet inte....

När jag tog studenten tappade jag mitt betyg ifrån lastbilsflaket. En snäll herre fångade upp det och kom rusande med det. Sen på bussen till Bjästa glömde jag det på sätet......Fick ringa "Swebuss" dagen efter....Sen kom det tillbaka till rätt ägare med Posten. Men vad jag vet har jag inte haft nån använding för det än och kommer knappast att få! Jag gick Handel och Kontor som det hette på den tiden. Ville jobba i affär.....

Min drömvagn från blocket är försvunnen!! Robert ringde på annonsen på fre men fick inget svar. På lördan var annonsen borta! Det var säkert ett klipp......Så nu är vi på ruta ett igen. Dom nya ägarna av våran Polar är nöjda med köpet. Har visst redan hunnit med kaffedrickning i vagnen. Men dracks det nån rabarbersaft tro??
Nu är jobbar helgen avklarad. Gick som smort. Men dagens fråga blir....Får man GROGGA på jobbet?? Självklart inte! Då får man avsked....Men väl en mandellikörrulltårta får man äta. Gott så det förslår...Barbro hade bakat och receptet hade vi fått av en snäll vårdtagare. Måste nog försöka mig på den jag med....Eller så tar jag och dricker likören som den är. Det är ju också gott!

Ja ha, då va det sjukt igen också! Nova har skrikit och levt en rövare i natt.....Och i morse hade hon feber igen.LESS! Tur att jag är ledig två dagar i alla fall......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar