måndag 22 juni 2009

Färgen som tog slut....

Igår när vi kom hem ifrån Omsjö och städat husvagnen började vi att skrapa lekstugan. Den ska ju få ny färg på kroppen. Färgen är redan köpt och står i källarn å väntar...Sen for Robert ner till Vika och klippte gräset och sen drog han iväg till Väja med den lånade husvagnen. Han fick sova en natt till i den, men med ägaren som sällskap istället för mig.....

Vaknade i dag till en strålande solig morgon, bara synd att den inträffade redan vid halv sex. Nova skrek som en galning och sen när hon väl somnade om hade Oscar vaktat av allt oljud, så då ville han ju kliva upp. Tur att man är kaffe sugen, då gör det inte så mycket att kliva upp tidigt.

Idag fortsatte jag med lekstugan. Skrapade klart och började måla. Vad händer då? Jo, färgen som man köpt, som skulle räcka till bägge varven tog slut innan det första ens va klart!! Vad beror det på? ALLTID tar ju färgen slut. Vem är det som beräknar hur mycket det ska gå åt egentligen? Jag har aldrig varit med om att det blir över av färgen nån gång.....Nu måste jag sticka på Edvarssons igen. Springer ju där jämn nu för tiden, tack vare stenfoten. Då får jag väl klaga igen då jag liks ska dit. Dom skulle nämligen höra av sig förra måndagen, men än har dom inte ringt. Jag vill ju bli kvitt det här eländet snart.
Nova är "bakis" efter Midsommarhelgen. Idag somnade hon på en sekund när hon skulle sova middag och sov i över tre timmar. Sen på eftermiddan har jag haft syrran på kaffe besök, hon hade också sovit lite länge....och sen på kvällen kom min mor och mina andra syrror på besök. Med sig hade dom nybakad kladdkaka och glass. Very nice!!
Dom här tuffa Skorpedsborna fångade jag på bild när dom skulle dra vidare ifrån Omsjö. Destinationen var visst Hällvattnet.....
Den här herren är en son till min Morfars "tantvän"....Hans bror hade i ungdomens glada dagar spelat i samma band som min far......Va konstigt det här blev?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar