tisdag 9 juni 2009

Nu är goda råd dyra....

Dagen började som vanligt. Dvs lämna barnen på Bakisfickan och infinna sig på Service för lite hemtjänstande. Slutade kl 12 idag, med det var lite svävande om man ens kunde gå hem i rätt tid. Ev skulle man bli beordrad att jobba eftermiddagen också. Det fattades folk som vanligt och det fanns absoslut ingen att få tag i.....Vi som hade stämt träff med husvagnskillen å allt...Men det löste sig på nått vis och jag kunde bränna iväg till stora staden. Innan mötet hann jag köpa lite kläder till barnen och det vanliga "hårgrejset" till mig, köpte ett par jeans också....kan va bra att ha....
Robert har som sagt lurat mig att följa med och titta på en ny husvagn. Klockan tre skulle vi träffa försäljarn. Husvagnen var dagen till ära neddragen från Umeå för att vi skulle få titta på den. En Solifer. Den var jätte fin invändigt men när man skulle sätta sig fram i gruppen kände man hur "pesigt" och trångt man satt där. Vi blev plötsligt väldigt skeptiska. Vi som i princip hade bestämt oss att köpa den. Hade fått köpare på våran vagn och allt (bybor)....

Nu var plötsligt den svindyra vagnen inget att ha. Nej, det är polar det ska va. Och av en händelse är den 50 000 kr dyrare.....hm. Som sagt nu är goda råd dyra, Eller ska jag säja nu är Husvagnar hutlöst dyra.....Varför ska alltid det dyraste va bäst? Samma gäller ju Mercedes också, dom är dyr men bäst.....
Den här fräschingen stod utanför affärn...Också en Polar, kanske man rycker in den istället??

Nej, nu måste jag räkna pengarna och se om vi har råd med en POLAR eller inte??

1 kommentar:

  1. Slå till... Vad är 50 tusen spänn på ett liv?? Det här rådet får du av mig helt gratis... Tänk på oss som köpt en tomt för hundratusentals kr, där kan man inte ens sätta pärer... backen är stenhård men so what... skit bra bli´re i slutändan å så har du ju köpare på "gammvagnen"... Har förstått att den nya ägaren redan börjat tänka i polar-banan... å då är det ju omöjligt att fira midsommar i en SCabby. Livet är NU!!

    SvaraRadera