fredag 5 juni 2009

Grattis Morfar 88 år....

Idag stack jag, Mamma, Lisa och Nova till Junsele. Morfar fyllde 88år. GRATTIS!! Han bor i en lägenhet centralt i Junsele.... Vi tog rödracern, för silver mercan var och hälsade på hos Hellströms bil och maskin...Väl där var det kaffe och tårta och massor med godis. Fick träffa Moster "sickan" och hennes sambo. Morfar hade en jättefin lägenhet. Vi mumsade och surrade omvart annat. Sickan hade gjort en god köttfärsgryta med grön pasta till lunch. På eftermiddan drog vi iväg hemmåt igen. Men först tjyvade vi grenar av en bollpil som plogbilen förstört i vintras, så nu ska de planteras!På 88 års dagen passade vi på att föreviga 4 generationer på bild. Lisa var fotograf. Blir nog svårt att få till 5 generationer. I så fall måste mina barn ligga i så att säja......

Ett tips för er som vill överleva till 100 års dagen. Ät godis, gärna flera kilo i veckan....och drick rödvin varje dag. Försök att äta så lite mat som möjligt....och gå aldrig ut.......Prova på egen risk!


På kvällen var det sedvanlig taco ätning som stod på schemat, och nu väntar jag bara på att Annica ska komma hem så hon kan bjuda mig på den där drinken hon är skyldig mig....Ha ha. Hon är förresten ute och letar murklor med våran Mor. I ett svagt ögonblick idag lovade morsan att hon skulle fixa murklor tills imorgon. Då ska de bli Svenskfest, alltså bara äta saker från Sverige..... Lycka te......

1 kommentar:

  1. blev visst bara en st MURKLA igår!! Tur vi hade vin med oss i korgen så det vart rätt kul fast vi int fann nån svamp...

    SvaraRadera