onsdag 10 juni 2009

Ingen bostad för midsommar....?

Gårdagens Husvagns tittande tog verkligen knäcken på mig. Jag har följt Desperate housewifes slaviskt sen starten. Har inte missat många avsnitt. Vad händer då? Jo jag är så förvirrad över eventuell husvagns affär att jag GLÖMDE bort programmet.... Har aldig hänt förut! Säsongs final var det dessutom. Under programmet satt jag och sambon framför datorn och häckade. Kollade husvagnar på blocket, för att jämföra med "dyraset" vi var och tittade på tidigare. Men om jag minns rätt är det repris av "fruarna" på Söndag.....Vem kan spela in det åt mig? Jag jobbar kväll hela helgen....och vi har varken VHS eller DVD som går att spela in på....Kanske vore det bättre att investera nytt på DVD fronten istället för att köpa en ny husvagn? Vi har hamnat i en knipa nu när "gammvagnen" är såld. Köparna vill ha den levererad innan midsommar, och det måste dom väl få, annars kanske dom ångrar sig..... I alla fall har vi ingenstans att bo för midsommar. Vi brukar ju alltid ta en tur med vagnen. I Omsjö har vi huserat i flera år. Kanske det finns nån stuga att hyra? Vi hinner ju knappast rycka in nån vagn innan dess. Och det där nyköpet, det har vi troligtvis lagt på hyllan. Kan det va slanten som inte räckte till måntro?? Så här ser stugorna ut i Metropolen Omsjö. Kan duga över midsommar....

Idag har det varit ledigt så vi har donat med lite av varje. Jag hittade hyllplan nere i källarn som passar perfekt till lekstugan. Tur att jag inte köpte några igår som det var tänkt. Nu måste jag bara kolla vad Ikea har att erbjuda till stugan.....

Annica dök in här på en kopp kaffe innan hon brännde iväg på jobbet....Hennes vagn är inte i kördugligt skick, så den kan man inte heller låna.... Annars hade nog Oscar gillat den vagnen. Kalle Anka tapeter på väggarna....
Tro om det här blir sommarvädret? Snö och minusgrader.....Börja va less på det här kallväré....har just i denna stund tjocksockar på fötterna.
Nej, nu säjer jag som Robin Wallin sa på en av sina roliga inspelningar: Det här kanske inte ä en så bra inspelning(inlägg), jag tror vi bryter här va? Tack å God natt...















1 kommentar:

  1. Hej hopp.. Du kan ju spela in "fruarna" på din "Dreamer" annars kan väl jag göra det! Vad har man svägerskor till?
    Låter inte bra det där med vagnhistorien... kanske det står nån gamm-cabby nånstans som ni kan låna??
    Det verkar då inte bli nån sommar än på ett tag så behåll tjocksockarna kvar!
    Höres!!

    SvaraRadera