onsdag 24 juni 2009

Stadsresa=Knäpp!

Man har nog inte alla hästar hemma i stallet, när man bestämmer sig för att fara till Stan idag. Denna heta dag.....Men jag hade inge val. Det finns en blivande 2 åring i familjen som nog gärna vill ha några paket på söndag....Har även en del saker att köpa till lekstugan. Oscar vill bl a ha en postlåda. Tänk va mycke post han kommer att få?

Barnen fick hälsa på hos Mormor och Lisa istället för att svettas med mig i alla affärer...Det var ganska mycke REA i stan. Såg att man fick ett par jeans för typ 150 kronor istället för nära sex hundra. Det kallas fynd! Men jag varken provade eller köpte några. Jag drog till och köpte en top på halvt pris i alla fall, har ju så lite linnen.....Sen jag hade svettats nog i stan drog jag iväg hem till morsan och fick mej lite saft.

Oscar höll på stekas upp så han ville promt fara ner till Vika å bada, så då gjorde vi det. Där var det härligt. Nån sa att det var 23 grader varmt i vattnet....Själv doppade jag bara benen. Barnen badade och lekte ända till klockan var närmare sex. Då var det hemgång och pannkaks-ätning som stod på schemat.

Lite målning av lekstugan hann vi också med. Nu är det gråa klart. Gick över å kollade "blåbåten" en sväng och där målades det också för fullt. Träffade en kille från Kåkstan som också var i målartagen. En populär sysselsättning verkar det som....Fast han påstod att han lejt bort det.....?

Är den nån som mot förmodan undrar vart Sambon håller hus? Han har blivit väldigt dansant av sig på sistonde. På Midsommarafton svängde han sina lurviga till "Söta fröken fräken".....och ikväll drar han loss på Ärsta-parken. Vilket drag det ska va där på en Onsdagskväll....Fortsätter han så här så ställer han väl upp i dansbandskampen snart....Kanske måste vi dra iväg till Kullberge i sommar nu när vi är så dansanta i familjen.... Synd att det inte är Scotts som spelar där. Men det duger väl med Lasse-Stefans också!!

1 kommentar:

  1. Nog borde vi väl få ta oss en sväng om til SCOTTS i sommar - men va f.. spelar de nånstans?? Inte på Kustladan iaf.

    SvaraRadera