tisdag 16 juni 2009

Sjukt va de här!!

Nu blir det sjukdoms "seckning" på bloggen igen. Jag är galen på Novas sjukdomar. Hon har varit sjuk varje månad sen jag började jobba 1 feb. Tråkigt, man blir så less och det är ju synd om henne när hon aldrig hinner återhämta sig mellan varven.... Hon ser ju inte ut som den sjukdomsbenägna i alla fall. Nej, hon är "frodig och rejäl".....Men det verkar inte hjälpa!

Idag har hon inte varit nå fräsch. Skrikit och grinat mest hela tiden. Legat och ojjat sig mm. Sen när hon satt sig i mitt knä så la hon en spya mitt i uringningen på tröjan och in i bhn......Hm, hade det varit en "gärvkär" som gjort det har man nog blivit smått upprörd. Tur att det var ett oskyldigt litet barn.....

Annars har väl dagen fortsatt i rätt så tråkig stil. Har hållit Nova sällskap och sen när hon somnade gjorde jag och Oscar en blåbärspaj som ska me till Omsjö.

Sen gjorde vi även pastagratäng med kyckling. Man kan ju inte grilla varje dag fast det egentligen är regel nr 1 när det gäller husvagnslivet....
Nova drog till och sov i tre och en halv timme, men hon är ungefär lika bråkig nu också. Oscar hade tur. Katrin ringde och frågade om han ville följa på fotbollsträning. Och det ville han ju. Dom är för få som har rätt ålder inne, så då får dom yngre också vara med. KUL....


Alla mina planer gick i stöpet tillsammans med den här sjuk-Novan. Jag skulle bränna till stan på onsdag och göra en massa ärenden och försöka få nån ordning på "huvve". Men det blir inge å! Jag får väl vara fulast i Omsjö.... Men det går ju alltid att dricka sig snygg... Eller få se, blir det inte tvärt om då??

Nu ska blocket kollas en sista gång. Kanske drömvagnen har kommit in i kväll......












1 kommentar:

  1. Två heta cd skivor e brända.. Å du kommer aldri bli fulast i hela Omsjö! Och visst gå de att supa sig snygg. Inga problem....

    SvaraRadera