lördag 9 oktober 2010

Skördeauktion!

Igår kväll drog familjen iväg till församlingshemmet för att vara med på skördeauktionen. Där fanns det massor av fynd att lösa, och att pengarna dessutom går till ett bra ändamål gör ju det hela ännu trevligare!
Edvin är en van utropare och han skötte auktionen galant. Till sin hjälp hade han två duktiga flickor som sprang runt och delade ut det man hade köpt.....

Det fanns inga snåla köpare på denna auktion, t ex våra skänkta kakor gick lös för 250kr......mycke bra! Tunnbrödet var också väldligt populärt, paketen gick på ett par hundra kronor styck. Mitt bästa fynd för kvällen blev ett par rosa hemstickade tjocksockar, varmt och mysig, precis vad jag behöver. Har redan invigt sockarna imorse!

Jag läste på facebook att Skördeaktionen inbringade över 15 000 kronor!! Bra jobbat, säjer jag.......

Nu ska jag surfa ut och leta reda på ett gott laxrecept! Internet är suveränt i alla lägen, tycker vi "ungdomar" i alla fall. En gamling undrade här om dagen var den där Internetbanken fanns nånstans.......

Adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar