måndag 18 oktober 2010

Onödig Bredbyresa...

I jakten på fodrade stövlar till Oscar åkte jag och Nova över på Bredbyn idag till "min tilltänkta skoaffär".....Men, där fanns det dåligt med varma skor. Typiskt, när jag hade tänkt köpa "lokalt". Åkte vidare mot Granngården, å där fanns det två sorters skor som såg bra ut. Men, såklart slut i alla passande storlekar......Så nu måste jag åkta till stan ändå.

Apropå Skoaffärn, varför har inte ägaren "hottat" till affärn lite grann??? Jag hade stora inredningsplaner när jag skulle köpa den...(köpa i fantasin alltså). Både kristallkronor, stora speglar och fondväggar....Hade blive snyggt som tusan!! Men, om det hade lockat till sig nå fler kunder kan man ju fråga sig.....
Så här hade jag inrett affären......Passar väl utmärkt till kundkretsen "gamla tanter som köper Sköna Marie skor....."
Som skoaffärsägare hade jag skuttat omkring i såna här läckerheter hela dagarna.......Inte en "foppa" så långt ögat når!

Nej, sluta drömma! In i duschen......good bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar