torsdag 21 oktober 2010

HÄLG!

Nu händer det.....Det där härliga när man är ledig TRE dagar i rad. Tjoho....Händer en gång på fyra veckor. Så nu blir det myspys!

Ni läste väl om Skorped i ÖA idag? Skojigt med repotage härifrån. Det var särskilt intressant att få lära sig att Skorpeds socken bestod av 23 byar! Det var tider de.....

Vissa "byar" känner jag igen sedan min stjärn-karriär som plantsättare åt MoDo skog, bl a Tväjsjön och Högland. Och till Jussjön har jag varit och hälsat på nån gång, där finns dessutom ett hus som det spökar i. Så Jussjö-Johanna får ni passa er för om ni har vägarna förbi den byn...annars tar hon er!! Fast, det finns väl ingen som har några ärende dit kan jag tänka??

Gillar ni att ha det varm och skönt så här på höstkanten? Ja ha, då ska ni flytta till Rishöjden, för där var det alltid varmt och skönt! Inga minusgrader eller frost nån gång!.....Det har jag hört ifrån säker källa! Kanske jag och familjen packar väskan och flyttar dit....Men, man hittar väl inte. Har ingen aning om vart det där Rishöjden ligger någonstans.

Nog om denna Skörpehistoria.... nu ska jag pyssla med lite annat, Tack å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar