onsdag 20 oktober 2010

Bästa "löneförmånen"

Inom hemtjänsten finns, om man tänker efter, faktiskt BÄSTA löneförmånen.....nämligen gamlingarna och deras minnen och berättelser! Det är det allra roligaste av allt......säkert bättre än både arbetsskor och fri motorvärmare......?

I alla fall så var syrran nyfiken på att veta mer om vem det var som byggde hennes nyköpta torp. Vilken enkel match för mig! Har gjort lite research i veckan och mycket riktigt! Många gamlingar kommer lätt ihåg Herr Billström eller Fjärdingsman Billström. Som för övrigt var VÄLDIGT hjulbent enligt mina "säkra" källor.....Här rullar Billström fram, hette det visst...Någon kallade honom för skatteindrivare, han gick visst omkring och drev in skatter som ej var betalda. (Kanske det vore ett kul jobb för mej?) Jag fortsätter väl min lilla marknadsundersökning  i morgon..... Information till mig = minnesträning för dom gamla.

Nu ska jag se på "pinsamma Bonde Söker Fru" Jag rodnar nästan av att bara sitta i soffan och se på.....

1 kommentar:

  1. Ha nu vet ja vad herr Billström hette i förnamn oxå. Petter!!! Meen fråga gamlingarna mera vet ja.. Så kul å veta !!

    SvaraRadera