tisdag 1 september 2009

Trädgårdsmöte

Igår kväll var det dax för trädgårdsmöte igen. Denna gång träffades vi hos Malin Sundberg som bor på södra sidan ån. Familjen har bott sin första sommar där och har redan fått till fina rabatter runt huset. Ett växthus har också kommit på plats, där växte både gurka, tomater, physalis och till och med meloner! Här funderas det friskt om vad en viss blomma heter....

Efter att vi kollat in trädgårn gick vi in och fick som vanligt supergott fika. Ananaspaj och mintkladdkaka......Superb...Vi "tanter" blev mäkta imponerade även inomhus. Malin kan stoltsera med att vara ägare till över 130 olika sorters hoijor (ja, det är en blomma)..Tro om lilla Amanda blir intersserad av trädgård?

Idag började dagen med jobb i vanlig ordning och på eftermiddan har jag donat i trädgårn. Sen mitt i matlagningen fick jag mitt första uppdrag som "telefonist" i fastighetsbolaget Toriro......Jo, det är sant. Det ringde en kvinna och frågade om hon kommit till ett fastighetsföretag. Jodå svarade jag....Hon ville hyra en lägenhet, men tyvärr hade "hyrespamparna" på Toriro inget att erbjuda.....Jag tipsade om att Hildingssons också äger hyreshus, så då skulle hon ringa dit istället. Det rör på sig i Skorped kan man säja!! Och nu går jag bara och väntar på att ett FETT arvode ska betalas in på mitt konto...Talade ju i telefon i flera minuter.....

Nu ska jag gå igenom nå nya affärs ideér. Tack å huj....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar