måndag 7 september 2009

Då var man ledig efter jobbarhelgen. Nova vaknade halv sju, så då var det bara att hoppa upp och gå ner och koka det sedvanliga kaffet. Oscar drog till och sov till klockan åtta. Idag har vi avfrostat frysen vilket verkligen var på tiden. Höll nästan inte på att få upp lådorna för all is. Men nu är den i topptrim.....Hittade en älgstek som jag stekte på som får bli middag idag.

Sen har vi städat bort alla blomkrukor och rengjort dom, usch va tråkigt! Tur att Annica dök in här på eftermiddan så det blev nån paus i allt tråkjobb....Då blev det kaffe och lite surr istället. Mycket trevligare! Urban tittade in en sväng också. Passade på att påminna honom om rimtävlingen jag vann sist vi träffades.....

Här var det ett roligt jobb på gång. Har ni lite att göra? Far å köp en sprayfärg och gå lös på allt ni hittar....Hur kul som helst. Vill ni se resultatet? Gå in på http://www.styleroom.se/ och sök på lantislygdman, då får ni hälsa på hemma hos mig....
Jag har visst glömt att rapportera hur det gick när vi for och pantade flaskförrådet. Det gick bra, men jag såg inte nån som hade ett lika stort pantberg som vi. Dom flesta kom med en liten konsumkasse med ett par ölburkar i. Vi hade en hel släpvagn. Det hela inbringade över 500 kronor som gjordes av med direkt inne på Coop. Blev till och med skyldig 6oo innan allt var klart!

Nu börjar kvällen närma sig och jag ska slänga barnen i badet och sen blir det lugnt och skönt här i byn...

PS. Ni studerade väl Anundjö Aktuellt grundligt idag? Tänkte väl det....Då läste ni om 100-års firandet i Bureåborg. Jag kunde ta igen ganska många som fastnat på bilden. Tex hon jag brukar handla av på Edvarssons, hon gick inte att ta miste på....men hennes man, mattläggarn lyckades jag inte spåra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar