tisdag 15 september 2009

Jobbet fortsätter i vanlig ordning...eller heter det oordning...? Igår fick jag veta att jag får vara kvar här i Skorped och även behålla min heltid. Trots att jag låg långt ner på listan. Det känns ju bra. Skorped kan alltså inte varit så populärt bland de sökande....Har hört att vi dessutom får tillbaka en "gammal" arbetskamrat. TREVLIGT! Dessvärre blir vi utan tre arbetskamrater också. TRÅKIGT! Och sist men inte minst har jag hört att vi även får en ny kamrat. Vet inte vem det kan va...SPÄNNANDE!

Idag har det jobbats på i vanlig ordning och kvällen har gått åt till att greja med nå gardiner som troligtvis kommer upp på en stång i morgon. Då är jag nämligen ledig.....
BJÖRNFROSSA!!
Så här illa gick det för den här "LILLA" nallen. Han råkade komma ivägen för Jaktlaget som min Morbror Kalle tillhör. Är väl troligtvis "skötte" i Väja nånstans...? Så nu finns det ytterligare en jägare som kan stoltsera med att ha skjutit en björn, men det var inte Kalle som drog puffran utan en jakt kamrat....Nu blir de väl björnkött varje dag där bort i Kramfors....Mums va gott de ska va..(Urk)...Men skinnet skulle passa utmärkt som matta i mitt vardagsrum....
Det här är Kalle som kollar upp om Björnen ä riktit DÖ? Synd att en sån Storbamsing till BJÖRN inte gick an få större på bilderna.....Jag lyckades då inte.
Dom här klorna vill man inte få innanför tröjan.....Men dom skulle nog bli ett snyggt halsband, eller är det tänderna man brukar använda till sånt krimskrams..??
Nu ska jag se slutet på mumintrollet med ungarna, och den som skjuter ett Mumintroll kan ju också skicka bilder till mig så ska jag förmedla dom här på bloggen......




1 kommentar:

  1. Så länge de inte skjuter gräsänkor så känn man sig lugn! Snacka om att man ligger i risk-zonen!
    Jag ser fram emot dina bilder på mumin... skulle va spännande å få höra jakthistorierna om då "mumintrollet kom lufsande genom skogen..." många jakthistorier har man hört som låter otroliga men att få till en sån historia att låta verklig - då borde man nog kallas för I.Bergman eller Colin Nutley... Men man vet ju aldirg. Nu lufsar ju riktiga björnar bara runt knuten... eller kan det ha varit fyllehundar??
    Vi kanske ses imorgon, vi är också lediga så barnen kanske sammanstrålar på nåt vis!

    SvaraRadera