tisdag 29 september 2009

CopyCats vs Kompisar....?

På helgen lyssnar man till partybandet CopyCats på Moliden.....Dragit som bara den. Sen när det blir Vecka och Måndag ä man på plats i församlingshemmet och lyssnar på kören Kompisar....medelåldern va ganska mycke högre än i Lördags....och inte var det samma stuk på musikstilen heller. Hörde varken Pärleporten eller en fattig bonddräng på Moliden....Å va jag kunde se var det minsann jag som var yngst i hela församlingshemmet med mina 36år...mitt emot mig satt den näst äldste med sina 97år.....


Men trevligt va de i måndags i alla fall. Sopplunch för daglediga på församlingshemmet här i Skorped. Åkte dit i tjänstens vägnar. Vi åt köttsoppa med klimp och lyssnade på Kören Kompisar, sen va det lotteri och jag lyckades vinna hembakta äppelkakor, mycket goda! Efter det blev det kaffe och kaka. Besöksgruppen gjorde ett kanon jobb....Damerna höll i alla trådar och fixade mat och fika till typ 100 pers! Alla hade jätte trevligt, gamlingarna som jag träffat idag berömde tillställningen väldiga....KUL!
Här är soppätningen i full gång...


Nu måste jag ringa hem Oscar. Han har smygit iväg till Farmor tror jag.......Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar