söndag 20 september 2009

Nu har lugnet infunnit sig....Har skickat sambon till Stockholm, så nu får man reda sig själv i en vecka igen....Den här helgen blev verkligen slapp. Hade tagit ledigt från jobbet idag för att Robert skulle fara halv fem och igår fick jag ju rycka in och jobba ifrån morron istället för på kvällen. Så det känns som man varit ledig hela helgen. SCHYSST!!


Dagen har fördrivits med diverse grejsmojs....Vi har mätat och donat lite i hallen och bestämt vilken matta vi ska ha. Känns skönt att ha det klart. Kunde till och med lura sambon till att vi ska ha en platsbyggd garderob.....och det blir väl han som måste bygga den antar jag...Kvinnor ä inte dumma!


Sen kom min mor och hälsade på. Vi drack kaffe och hade det trevligt, nu har vi det hett på jobb fronten igen. Hittade ett helshysst arbete som vi ska söka....Har nog stor chans att få det också!? När hon sen skulle fara fick jag se vad hon hade med sig i sitt bagage....Där fanns bland annat en korg med jätte fina blåbär och en hink med trattkantareller. Inte alls dumt och dessutom fick jag ta reda på trattisarna...
TACKAR. Middan är räddad i morgon. Älgstek med kantareller. Mums! Tyvärr tordes mamma inte stanna kvar så länge i skogen. Det är ju jakttid å då kryllar det av "skjutböla" jägare...så man kan ju lätt misstas för en älg.

Så här mycket kostar det för mig varje vecka för att bli kvitt sambon. Blir ganska dyrt i längden för att få lite lugn och ro....... Måste fråga om han kan nöja sig med lite mindre??

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar