onsdag 30 september 2009

Tiden går....för snabbt!

Jag har kommit in på fel dag i bloggningen. Men i dag är det väl ändå onsdag, usch va tiden går fort....snart ä sambon hemma igen och ordningen blir återställd i detta hus.....

I alla fall var det trädgårdsmöte i måndags. Den här gången va vi hos Eloise. Hon bor i Mattias och Sara Lundins fd hus i Mosjö, för er som inte är uppdaterade med alla bostadsbyten här på byn......
Så här fint har Eloise gjort i trädgården...

Det var som vanligt jätte trevligt. Vi gick på rundvandring i hennes trädgård, synd bara att det va så fågla kallt, vi blev inte långvariga där ute....Men inne va det varm och skönt och en uppsjö av godsaker. Hon hade bullat upp med olika röror och bröd...sen blev det en smarrig persikopaj. Den här gruppen borde kanske byta namn till gormégruppen med tanke på alla godsaker vi trycker i oss......
Den här stenen hade hon fått hjälp med att få på plats!

Farmor var snäll och satt barnvakt. Så ungarna var i säng då jag kom hem. Nästa gång ska vi vara här hos mig, men då har väl det mesta frusit bort...och innan det ska trädgårdsgänget ut i skogen en Lördag och plocka lite pyssel material inför kommande avslutningen i Nov....

Idag är det ledig dag och vi har donat på med lite av varje. Oscar var hos kusinerna och maroderade....Jag och Nova har slängt ner några växter i jorden, får se om dom överlever.

Jag har upptäckt att en till Skorpedsbo börjat med bloggande. Trevligt...och när jag va på Konsum idag såg jag att vi även fått en till webbutik på byn....http://abackensgard.noxshop.se/. Bra att det rör på sig! Det är bara mina affärsideér som det går trögt med.....men nu har jag nog den BÄSTA på gång! Ska bara räkna lite mer på det..... TACK Å HEJ!

2 kommentarer:

  1. Det har jag missat... tro vem det kan vara som har börat blogga? Skvallra till mig....

    SvaraRadera
  2. Ha, ha....Jag är lite trög. Hon kan ha bloggat en längre tid, utan att jag uppsnappat det...Såg det ju på din blogg!!

    SvaraRadera