fredag 25 september 2009

Öviks tur...

I dag passade jag på att sticka över till stora staden. Robert kom ju hem igår kväll, så han erbjöd sig gärna att va hemma med barnen....Konstigt? Vore det inte kul att gå i alla klädaffärer..?

Jag hade ganska mycket på inköpslistan och det verkade alla andra som var där också ha.....Kö överallt. Kan de va löningen som har dykt in måntro??

I alla fall gick det som smort med mina köp. Nu är barnen rustade med nya overaller och täckdressar, vantar, mössor mm. I år var jag då ute i tid i alla fall. Skulle köpa en dress till Oscar redan i fjol, men då var allt slut......Folke ä som galna när de gäll å köpa!(kan väl inte gälla mig själv) Jag då, vad fick jag?? Inte ett enda klädesplagg...men två par örhängen, en väska och det sedvanliga hårgrejset. Systemet fick också en påhälsning, man måste ju va rustad inför pubkvällen i morgon....
Apropå puben, råkade höra en expedit på en väldigt "hipp" affär i en galleria, tala med en kund om just denna pubkväll....Hon hade minsann hört att det var sålt massor med biljetter och att det tydligen skulle bli jätte mycke folk!! Det bådar gott.....
Bruden som sitter på hojen ska nog ta hand om våra barn när vi sticker iväg och förlustar oss...

Jag var snabb som blixten i stan och va hemma igen redan klockan två. Man vill ju umgås med sambon, ha, ha.....Nej nu ska jag iväg på Konsum och handla. Man åker gärna hem ifån stan för att handla i Skorped. Där hittar man ju till alla varor, det är lättsamt mot att springa som ett tok över hela affärn.....och ändå inte hitta det man söker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar