söndag 27 september 2009

Hoppla!

Oj, va jobbigt det är när vi gamlingar ska ut på krogen. Igår var vi som sagt på puben i Moliden. Kvällen startade här med en god gin och tonic. Sen vid tio över sju kom Signar och hämtade oss med bussen. Från TRÅKIGA Skorped åkte åtta tappra partysugna typer. Tur att bussen gick via Ödsbyn och Bredbyn....Det gjorde att bussen blev nära på full innan vi va framme. I Ödsbyn klev en snygg brud på som har sin bror här i Skorped.....

Väl framme i Moliden insåg vi att det inte kryllade av folk precis. BRA, då slapp man ju trängas i baren, där jag för övrigt fick handla av en Strömstedtare. Frun va tyvärr inte med. Det ä väl harn helgsjobbet som sätter käppar i hjulen kan jag tro.....
Här har vi nyss kommit på plats och provsmakar det vi köpt i baren......Jan, Annica och Marina verkar nöjda med livet...
Två partyband fanns på plats och spelade för fullt inne på dansgolvet, och gick man ut kände man doften av nygrillade hamburgare. Det var två Skorpeds killar som stod och krängde hamburgare...Riktigt säkra kockar! Gick inte ens att bjuda dom på en öl....Det gick att sitta ute på "altanan" också....Så nu har man väl en urinvägsinfektion att vänta! Dom här hårda boysen behöver nog inte oroa sig för den "kvinnoåkomman". Men snyggingen längst till höger ser inte riktigt nöjd ut. Måste va för att jag nyss har klått ut han i armbrytning. En väldigt mogen och vuxen sport att utöva på en lördags natt......Kul är det oxå!
Här skulle det egentligen va en bild på en av mina "bloggföljare". Träffade en tjej på puben som brukade läsa det här svamlet. Då jag skulle föreviga henne på bild hade blixten plötsligt försvunnit. Här har en filmtekniker skrämt fram blixten igen. Tack så mycket! Efteråt hjälpte han syrran å få ihop sin telefon, som flög i flera bitar när hon tappade den i golvet.....

Kvällen gick fort som vanligt och när klockan närmades sig två styrde Bussen mot Skorped igen, via alla byar runt omkring förstås, så klockan va nog över tre innan vi kunde knalla in på Skorpedsvägen 35. Då var det bara en passagerare kvar, nämligen en "förrymd"Bredbybo.....Låg å sov så sött på ett säte. Tro hur det gick, blev det en taxi tillbaka?Den här texten måste bara ANNA ANKA varit med och författat.......Bra eller Anus? Vet inte...kanske retar det nån....

Tjugo över tre hoppade jag i säng........och nu äre Söndag och vi ska försöka hämta hem två barn som huserat i Byvattnet över natten....

Tack för mig...

2 kommentarer:

  1. Jamen de här va ju trevligt att läsa. såklart hade du rätt i att de va helg jobbet som spökade för mig, annars hade jag åkt buss ja me! Men nu fick ja ju läsa om den trevliga kvällen på din härliga sida såå de känns nästan som ja va me lite ändå....

    SvaraRadera