tisdag 26 maj 2009

Vilket väder!

Söndagen var för härlig, strålande sol, och hittade man lä var det rigtigt varmt! Efter all städning på lördan fortsatte vi att städa hemmet också. KUL?.... Sen gick vi å tittade på en lekstuga som vi tänkt köpa. Det blev affär!! Tur, hörde att det fanns fler spekulanter.... Efter det var det diverse trädgårds pyssel som stod på schemat. Har ni sett att till och med Mockes svan har kommit ut och på samma plats som alltid....... Fyllde vatten i dammen och ställde dit statyn som hör till. Nu måste jag bara fixa en lämplig pump så det kommer nå syre dit. För vi brukar dra upp några firrar och ha där... Sen blev det kaffe och kaka ute vid dammen. Frid och fröjd!!

På eftermiddan drog vi iväg på en fiske tur. Andra Näsströms familjen hängde också på! Vi for till "öringsträsk"....Ligger vid Hermanssjön, en så liten tjärn att ingen hittar dit.... Väl där blev det nappning som heter duga. Pojkarna drog upp fisk på löpande band. Sen var det grillning å kaffe å allt som hör till. En mycket trevlig avslutning på helgen....Blir nog fler turer! Western kalaset var ju som sagt lyckat. Hörde på byn att det inte bara är mina fötter som håller på att sprängas av allt dansande. Nej, det är höftvärk, fotvärk, ledvärk mm. Det kostar på att vara dansant må ja säja. Jag hade så kul att jag till och med glömt att jag lånat ut en större summa pengar till en som förköpt sig i baren..... Om dom här "Malin x 2" hade ont i fötterna, det vet jag inte. Här verkar dom trivas i alla fall...


Här sitter det tre snyggingar som just provat den goda Chili corn carnen!!


Nu lite rapporter från Turkiet. Brudarna var och fick Hammam dvs turskiskt bad på fredan. Man får hela kroppen peelad och sedan en härlig massage! Efter det låg dom i solen i en och en halv timme och brände sig bägge två! Bra jobbat!! Syrran var ju orolig att det inte skulle va nå soligt.....Min andra syster som också är på vift i Turkiet vet jag inget om, men jag antar att hon ligger och pressar på nån strand......


På måndag var det arbetsdag igen och på kvällen for jag till Önskan och hälsa på hos Ann-sofie. Trädgårdsföreningen hade möte där den här gången. Alltid lika trevligt och gott fika! På onsdag har Anundsjö Trädgårdsförening möte här på Bygdegården. Vi ska orda med fika. Ska bli sallad och olika pajer. MUMS..

Nej, nu har jag en paj som måste göras. och sen ikväll måste alla komma ihåg att titta på snyggingarna (botox va ä de??) i Desperate Housewifes..

1 kommentar:

  1. Lever fisken som du tog hem? (alltså den jag drog upp!!)

    SvaraRadera